جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ , ۱۲:۱۰:۰۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۳ ساعت ۱۲:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

خالدی مدیر آموزش و پرورش: وجود ۱۲ مدرسه نیمه تمام و ۸ مدرسه نیازمند مقام سازی در سروآباد

شست هم اندیشی مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد

در این نشست اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي، معاون استاندار کردستان، معاون رئیس سازمان فنی وحرفه ای کشور، فرماندار سروآباد، مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان، امام جمعه‌ و جمعی از مسوولان استاني و شهرستاني حضور داشتند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد در ابتدای این جلسه با تقدير و تشكر از حضور کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در شهرستان سروآباد گفت: ۱۲ مدرسه نيمه تمام در این شهرستان وجود دارد که برای تکمیل شدن نیازمند ۳۳ میلیارد تومان اعتبار است.

دلسوز خالدی افزود: ۸ مدرسه نیز نیازمند مقاوم سازی در شهرستان وجود دارد که لازم است قبل از وقوع حوادث تلخ و ناگوار

هرچه سریعتر مقاوم سازی شوند.

وی ادامه‌ داد: ۱۹ مدرسه نیز در این شهرستان نیازمند تخریب و بازسازی هستند که دستور تخلیه آنها توسط اداره کل نوسازی مدارس صادر شده ولی متاسفانه به دليل کمبود فضای های آموزشي همچنان مجبور به استفاده از آنها هستیم.

وی اضافه کرد : فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل، پایین بودن سرانه آموزشي و رفاهی و …، کمبود فضاهای آموزشی و کمبود تجهيزات و امکانات از مهمترين مشكلات آموزش و پرورش شهرستان سروآباد است.

خالدی افزود: در شهرستان سروآباد ۱۴۴ مدرسه با بیش از ۸ هزار نفر دانش آموز وجود دارد و خوشبختانه پوشش‌ صددرصدی را در این شهرستان داریم.

امام جمعه‌ سروآباد نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: سروآباد نیازمند توجه ویژه و بیشتری است و می طلبد که مسوولان ارشد کشوری و استاني این شهرستان را ویژه ببینند.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی افزود: در اولويت قرار دادن مشکلات آموزش و پرورش مهمترین مطالبه و درخواست ما است چرا که آموزش و پرورش کارخانه انسان سازي است.

وی تصریح کرد: مشکلات آموزش و پرورش شهرستان سروآباد با اعتبارات شهرستانی و استاني برطرف نمی شود و نیازمند اعتبارات ملی است.

دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در تماس های تلفنی جداگانه با رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس کشور، نجار معاون مرکز امور اداری وزارت آموزش و پرورش و احمدی مدیر کل نوسازی مدارس‌ استان کردستان مشکلات آموزش و پرورش را اعلام کرد.

منادی سفیدان افزود: کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس ۸ هزار میلیارد اعتبار به سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس کشور اختصاص داده و باید مشکلات مهم این حوزه برطرف شود.
وی ادامه داد: تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید مشکلات آموزش و پرورش شهرستان سروآباد به‌ویژه تکمیل ۱۲ پروژه نیمه تمام آموزشی و نوسازی ۸ مدرسه نیازمند نوسازی این شهرستان باید انجام شود .

فرماندار شهرستان سروآباد نيز با بیان اینکه زیربنای توسعه هر جامعه ای آموزش و پرورش است گفت: آموزش و پرورش نقش مهم و کلیدی در توسعه و پیشرفت هر منطقه ای دارد اگر آموزش و پرورش پویا و قوی باشد بدون تردید آن جامعه در مسير پیشرفت و ترقی گام بر می دارد.

حسن زارعی افزود: مشكلات مهم آموزش و پرورش این شهرستان مربوط به کمبود فضاهای آموزشی، کمبود تجهیزات و امکانات، کمبود سرانه آموزشی و رفاهی و تربیتی و مدارس تخریبی و وجود مدارس نیازمند مقام سازی است.

فرماندار سروآباد تاکید کرد: حل مشکلات آموزش و پرورش شهرستان سروآباد با اعتبارات شهرستانی امکان پذیر نیست و نیازمند اعتبارات ملی و استاني است.

زارعی ادامه داد: باتوجه به پراکندگی و کوهستانی بودن و صعب‌العبور بودن مسیرهای روستایی این شهرستان نیازمند توجه ویژه به آموزش و پرورش شهرستان سروآباد هستیم و امروز ورود اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به شهرستان سروآباد را به فال نیک می گیریم و مطمئن هستیم که مشکلات مهم آموزش و پرورش شهرستان سروآباد به حداقل خواهد رسید.

وی با تقدير و تشكر از نماينده مریوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي در پیگیری مشکلات مهم آموزش و پرورش شهرستان سروآباد و دعوت از اعضای کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان در سطح ملی پیگیری شود.
شیوا قاسمی پور نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه هدف از حضور اعضای کمیسیون در شهرستان سروآباد رصد مسائل و چالش های آموزش و پرورش و پیگیری و حل این مشکلات است ، اجرای رتبه بندی معلمان را از برنامه های اولویت دار سال جاری این کمیسیون عنوان کرد.

عضو کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ، مهارت آموزی و حرفه آموزی را از دیگر برنامه های اجرایی کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانش آموز پس از فارغ التحصیل شدن و اخذ مدرک چندان مهارت و حرفه ای را نیاموخته است و باید در مدارس هر دانش آموز بتواند یک حرفه و مهارتی را پس از اتمام دوران تحصیل خود بیاموزد.